[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 2، شماره 4 - ( 1-1392 ) ::
جلد 2 شماره 4 صفحات 285-0 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی عوامل مؤثر بر وفاداری بیماران به برندهای بیمارستانی با استفاده از مدل یابی معادلات ساختاری: 90-91
سعید صحت، امین عطوفی، علیرضا یوسفی
چکیده:   (706 مشاهده)
مقدمه: در شرایط رقابتی کنونی، ارایه دهندگان خدمات درمانی باید به وفاداری بیماران خود بیندیشند تا از این طریق هم سهم بازار خود را افزایش دهند و هم موجب ارتقاء سطح سلامت جامعه شوند. اما مسأله این است که آن­ها نمی­دانند چه عواملی بر وفاداری بیماران نسبت به برند آن­ها تأثیرگذار هستند، لذا این مطالعه با هدف تعیین عوامل تأثیرگذار بر وفاداری بیماران به برندهای بیمارستانی صورت گرفته است. روش‌ها: جامعه آماری این پژوهش شامل تمام افرادی است که در بازه زمانی دی ماه 90 الی دی ماه 91 در یکی از بیمارستان­های شهر تهران بستری بوده­اند. روش نمونه­گیری به صورت دو مرحله­ای یعنی خوشه­ای و در دسترس بوده و تعداد اعضا نمونه 390 می­باشد. داده­های گردآوری شده از طریق مدل­یابی معادلات ساختاری و با نرم افزارهای LISREL نسخه 80/8  و SPSS نسخه 19 تجزیه و تحلیل گردید نتا‌یج: نتایج حاکی آن است که سه متغیر رضایت مشتری، اعتماد به برند و تعهد به رابطه، دارای تأثیر مستقیم و معنادار بر وفاداری بیماران به برند بیمارستان می باشند. بحث و نتیجه‌گیری: بر اساس یافته­ها با ارتقاء کیفیت خدمات، جذب و به کارگیری پزشکان خبره، رعایت عدالت و صداقت در درمان بیماران، دادن اطلاعات کافی در رابطه با درمان به آن­ها، پیگیری وضعیت سلامتی آنان پس از ترخیص و تقویت روابط با پزشکان ارجاع دهنده آنان می­توان وفاداری بیماران به برند بیمارستان را افزایش داد.
واژه‌های کلیدی: برند، وفاداری به برند، اعتماد به برند، تعهد به رابطه، رضایت مشتری
متن کامل [PDF 654 kb]   (222 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: ۱۳۹۵/۳/۲۴ | پذیرش: ۱۳۹۵/۴/۲ | انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Factors Influencing Patients Loyalty to Hospitals Brands Using Structural Equation Modeling: 2011-2012. J Health Dev. 2013; 2 (4) :285-0
URL: http://jhad.kmu.ac.ir/article-1-50-fa.html
سعید صحت ، امین عطوفی ، علیرضا یوسفی . بررسی عوامل مؤثر بر وفاداری بیماران به برندهای بیمارستانی با استفاده از مدل یابی معادلات ساختاری: 90-91. مجله بهداشت و توسعه. 1392; 2 (4) :285-0

URL: http://jhad.kmu.ac.ir/article-1-50-fa.html

دوره 2، شماره 4 - ( 1-1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله بهداشت و توسعه Journal of Health and Development
Persian site map - English site map - Created in 0.052 seconds with 796 queries by yektaweb 3461