[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 8، شماره 1 - ( این شماره در حال تکمیل است: 1398 ) ::
جلد 8 شماره 1 صفحات 83-99 برگشت به فهرست نسخه ها
تأثیر مداخله تجربه مربیان بهداشت مدارس در جهت‌گیری برنامه‌های آموزش بهداشت مدارس: تحلیل محتوای قراردادی
احمد ملکی پور*، سید محمدعلی میر جلیلی
1- دکتری‌، گروه روش‌ها و برنامه‌های درسی آموزشی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
چکیده:   (65 مشاهده)
مقدمه: امروزه مربیان بهداشت مدارس در راستای آموزش مسائل بهداشتی در مدارس با توجه به دیدگاه‌ها و باورهای خود در مدارس فعالیت می‌کنند. هدف پژوهش حاضر تبیین تجربه شکل‌گیری گونه‌های جهت‌گیری برنامه ‌درسی مربیان بهداشت مدارس است.
روش‌ها: این پژوهش به صورت کیفی با استفاده از روش تحلیل محتوا انجام شد. ده مربی بهداشت دهلران با روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب و با آن‌ها مصاحبه نیمه سازمان یافته و عمیق انجام شد. آنگاه متن مصاحبه‌ها با روش تحلیل محتوای از نوع قراردادی تجزیه و تحلیل شدند.
نتا‌یج: نتایج این پژوهش حاکی از این است که مربیان بهداشت مدارس دارای 18 زیر طبقه فرعی در قالب 6 درون مایه اصلی جهت‌گیری برنامه درسی و تحت عنوان فرهنگ‌سازانه، همیارانه، واکاوانه، اداری- وظیفه مدارانه، واگذارنه و فرا مدرسه‌ای هستند.
بحث و نتیجه‌گیری: برنامه‌ریزیان درسی و دست‌اندرکاران آموزشی برای طراحی و تدوین برنامه درسی بهداشت مدارس باید گونه‌های جهت‌گیری برنامه درسی مربیان بهداشت مدارس را مورد توجه قرار دهند.
واژه‌های کلیدی: جهت‌گیری برنامه درسی، مربیان بهداشت، تحلیل محتوا، آموزش بهداشت
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: ۱۳۹۸/۳/۱۱ | پذیرش: ۱۳۹۸/۳/۱۱ | انتشار: ۱۳۹۸/۳/۱۱
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Malekipour A, Mirjaleli S M A. The Effect of School Health Educators Experience on the Orientation of School Health Education Programs: A Conventional Content Analysis. Health Develop J. 2019; 8 (1) :83-99
URL: http://jhad.kmu.ac.ir/article-1-707-fa.html

ملکی پور احمد، میر جلیلی سید محمدعلی. تأثیر مداخله تجربه مربیان بهداشت مدارس در جهت‌گیری برنامه‌های آموزش بهداشت مدارس: تحلیل محتوای قراردادی. مجله بهداشت و توسعه. 1398; 8 (1) :83-99

URL: http://jhad.kmu.ac.ir/article-1-707-fa.html



دوره 8، شماره 1 - ( این شماره در حال تکمیل است: 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله بهداشت و توسعه Health and Development Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 34 queries by YEKTAWEB 3897